2012-09-03

A hálózat csapdájában

Időről-időre meg kell osszam veletek, amikor sikerül egy-egy öblös nagyot szívnom informatikai ügyekben. Soha nem feledem a Marvell-MSI fiaskót, a Nokia obást, vagy a Mac berhelést. Hálózattal én még nem szoptam. Eddig. De hát mindent el kell kezdeni valahol.

Adva van egy tipikus kis irodai hálózat. UPC tévésnet bejön kábelmodembe, kábelmodemből másfél méter CAT-5 megy Netgear Wi-Fi router-be, innen 3 méter CAT-5 egy gépbe, másik 3 méter másik gépbe, harmadik 3 méter hálózati nyomtatóba, 25 méter – gyönyörűen elvezetve ajtótok körül, meg parketta szegőléc mentén – meg noname switchbe. Onnan 5-5 méter drót két gépbe. Ezt a topológiát összerakom csütörtökön reggel – átrendeztük az irodát, azért. Minden gyönyörűen működik. Pénteken konkrétan több tíz zsigabájtot közlekedtetek a gépek közt, nyomtatok-scannelek, minden megy. Szombaton azonban a noname switch mögötti két gép kel-fekszik. Egy darabig van gyönyörűen hálózat, még csak nem is lassú, aztán egyszer csak fogja magát a két gép és úgy csinál, mint akikből kihúzták a netkábelt. Nem, hazudok! Nem egészen úgy, mert azt látják, hogy a kábel bele van dugva a fenekükbe, hanem a kik kék karika kergeti az ikonosztáz felett a saját farkát – Win7 – mint amikor kihúzod a kábelmodemet a routerből.

Először kábelre gyanakszom, bár akkor egyáltalán nem menne, ha kábel baja lenne. Beszart volna a switch? Ha kihúzom-visszadugom, akkor egy darabig megy, aztán megint lehal. Mi a túró ez? Jobb ötletem nincs, majd elviszem haza a switchet, kipróbálom otthon is, illetve behozom az otthonit egy cserére. Legalábbis a terv ez. Aztán... Aztán jön a megvilágosodás!

Törtem a fejem, hogy mi változott az előző naphoz képest és igen, volt változás. Visszajött a szervizből a Thompson házimozi, ahol a DVD meghajtója megmacskásodása miatt járt. Összeraktuk és az 5.1 darab hangszórójának a kábelei rálógtak az Ethernetkábelre, ami mit ad isten, pont az a 25 méteres, ami a routert összeköti a switchvel. Próbaképp az összes hangszórókábelt összefogtam egy rút kazalba egy originálókábellel és rögzítettem az asztal lapjához alulról úgy, hogy ne legyen az Ethernet közelében. Eredmény? Minden megjavult!

Ööö... Hát... Tegye fel a kezét az, aki erre gondolt volna a hibakeresés során!
(Most jött egy spam, amiben az van, hogy "sejmegújító microdermabrázió". Nem tudom mi az, de annyira tetszik a kifejezés, hogy használni fogom. De az a "brázió" az nem "abrázió" lesz?)

3 megjegyzés:

BB írta...

Nekem a legzsibbasztobb tortenetem, amikor a belso faxmodem (igen, volt ilyen is az iPhone 5 elott) az istennek se akart indulni. Aztan a csoka, akitok vettem, felvilagositott, hogy ha persze, mer nem kapcsoltam ki (igen, ki!!) a biosban a portjat. Hat baxki, tenyleg nem jutott volna eszembe az eletbe, hogy az irq port akkor mukodik, ha kikapcsoljak (egyebkent tenyleg mukodott utana).

Sam. Joe írta...

Hú, ez gyönyörű történet, BB! Gondolom el volt baszcsizva a BIOS, és az óefef volt a be, a óen meg a ki. De soha a rabló életben nem jutott volna nekem se eszembe, hogy itt keressem, az fix!

Sam. Joe írta...

Vagy még inkább az az IRQ és DMA, amit a faxmodem használni akart, foglalva volt valamelyik soros portodnak.