2011-03-29

Nyugodj békében, Civilization V!


Írtam már korábban a Civ ötödik részéről, amit nagyjából annyira vártam tavaly, mint árvaház a mikulást, de a megjelenés után a játék egy szánalmas bughegy. Azóta eltelt röpke fél év és a helyzet nem sokat javult.

Jó, a mostani csúcsot jelentő processzorokhoz és grafikus vezérlőkhöz képest két generációval régebbi gépem van, de eddig bármivel próbálkoztam, különösebb kompromisszumok nélkül, gyönyörűen futott minden. Könyörgöm, amin egy Mafia II, Crysis 1-2, meg a GTA IV gond nélkül fut, azon egy fordulós stratégia közlekedjék már el problémamentesen! Minden egyes patchtől azt vártam, hogy „na, majd most”, de maximum a stabilitási problémák foltozásáig jutottak el, a borzalmas nyögvenyelős lassúság az megmaradt. Valahogy nem tudok őszintén hinni abban, hogy ésszerű oka lenne ennek, mondjuk hogy az AI viszi el az erőforrásokat.

Valahogy nekem az is fura, hogy a játék indításakor a júzernek kell választania a DX9 és a DX10/11 grafika között. Hajlamos vagyok ezt úgy értékelni, hogy ez annak a jele, hogy „igen, tudjuk hogy gond van a grafikus motorral, próbálkozz pajti, hogy nálad mi megy jobban”, mintsem „mindent a felhasználóért, még ezt is lehet választani!”

Játékmenet szempontjából a Civ V ha nem is feltétlenül visszalépés az előző részhez képest, de sok minden sokkal egyszerűbb, mint abban volt. Másfajta megközelítése a témának, mint korábban és néha nagyon szeretem ezt, néha úgy érzem, hogy sokkal lineárisabb és kiszámíthatóbb minden, mint korábban. Ezzel együtt végül is tetszik a játékmenet és természetesen a grafika is, csak hát a rettentő erőforrás étvágya teljesen játszhatatlanná teszi. Komolyan, több órás Crysis 2 futtatás után nem melegszik fel annyira a CPU és a GPU mint utána!

Ma volt a napja, hogy a Civ V véglegesen lekerült a gépemről, a Civ IV meg vissza, a kiegészítőkkel együtt. Sajnálom Sid, ez a játék így méltatlanul viseli a neved!

Nincsenek megjegyzések: