2011-01-31

Windows 7 – A hálózat csapdájában


Meghülyült a Windows 7 Ultimate-em. Először az volt, hogy eltűntek a desktopról azok a shortcutok amiket a hálózaton lévő többi gép – Windows 7 Starter, Windows XP – és két NAS-on lévő megosztott könyvtárakra csináltam.

Ezt úgy ahogy van nem értem, hogy hogyan történt. Nincs vírusom, nincs spyware-em, pedig szénné szkányoltam utánuk a rendszert.

Aztán feltűnt, hogy a Network alól nem látszik az egyik NAS. Ezt azóta sem sikerült megláttatnom vele, pedig ha beírom az IP-jét, akkor a kezelőfelületét elérem. A másik NAS látszik, de a rajta megosztott cuccok folderei nem jelennek meg.

A Windows 7 Starteres gép látszik, de ha rákattintok az ikonra, akkor hibaüzenet jön fel arról, hogy nem találja a gépet. Viszont erről a gépről minden megosztás látszik, úgy ahogy kell, még a Windows 7 Ultimate-en megosztott is. Az is tök érdekes, hogy a Win 7 Ultimate a saját megosztott folderét sem látja, ha azt a Network folderből akarom elérni.

Passz, nem értem! Ez most Windows újrainstallnak tűnik nekem...

3 megjegyzés:

porsche írta...

Aranyos, én is imádom a hasonlóakat. A hálózat mindig tud érdekes dolgokat kreálni.
Ami megszokást illeti, leállításkor még mindig várom, hogy középen megjelenjen a választó ablak és rányomjak még egyszer a leállításra. Mindig meglepődöm, hogy közben ő már teszi is be a leállítás képernyőt.

TRf írta...

Egészen elképesztő, hogy redmondi barátaink mennyire képtelenek normális hálózatkezelést írni. Minden Windows kiadásakor szerepel az újdonságok között, hogy még sokkal egyszerűbb, és valójában még sokkal bonyolultabb (értsd: nem működik), de az ideológia mindig megvan, hogy ez azért jobb, mert. Ha eddig ment, az számít csodának. Vérszánalom.

Sam. Joe írta...

Igen, kutya baja sem volt. 8-( Nembaj, ha nekidurálom majd magam, akkor legalább kipróbálom, hogy milyen az élet 64 biten, már kunyerbáltam hozzá serialt.