2010-10-20

Az Apple felhasználóbarát! NOT!



Nem akarok hálátlannak látszani. Tökre örülök, hogy tegnap kaptam céges telefont. Ellenben ha fejlett fogyasztói társadalomban élnénk és én fizettem volna érte, akkor vissza is vittem volna ma reggel a boltba, hogy köszönöm, nem kérem, adják vissza a pénzem.

Contacts Import! NOT!
Azt gondolom teljesen normális elgondolás, hogy az, aki egy iPhone 3G-t vásárol, az eddig nem egy papírdobozban lakott, így már volt valamilyen telefonja, amiről szeretné átvinni a telefonkönyvét. Ezt az Apple nem támogatja. A mindenható iTunes SEMMILYEN állományformátum importját sem támogatja. Nem hogy valamiféle szofisztikáltabbat, de a többé-kevésbé szabványosnak tekinthető, kutyaközönséges állományformátumokat sem, egy bűzhödt CSV-t sem, semmit. Abszolúte semmit. Saját Mac-es Address Book, Google Address Book, Yahoo Contacts, Outlook Address Book import van és heló – remélem nem felejtettem ki semmit, de ha igen, akkor az is valami ilyen dolog, mint a fentiek. Ennyi. Ja, hogy te egyszerű, egység sugarú felhasználó vagy, aki a telefonodban csak telefonszámokat tárolsz? Esetleg mondjuk Thunderbirdből levelezel és soha nem volt még szükséged arra, hogy a két adatbázist összekapcsold, mert akiket hívni szoktál, azok tökre nem azok, akikkel emilezni szokásod? Buzievagy?

Tehát ott álltam a régi telefonomból kimentett adatbázissal, több különböző formátumban és semmit sem tudtam vele kezdeni. Fórumok bújása, több megoldási javaslat: Mentsd le CSV-be, csinálj egy Yahoo Mail fiókot és abban a Contacts tud importálni CSV-t! Regisztráltam, Contacts, eldugva az import, kattintok, kinyílik egy üres oldal, done. Nem működik a szolgáltatás. Hogy éppen ideiglenesen, vagy üzemszerűen azt nem tudom. Anyád! Metódus kettő: Outlook, azzal import CSV-t és azzal már szóba áll ez a sz... szép és hasznos dolog. Nincs az az isten, hogy én Outlookot tegyek a gépemre! Minden ilyesmitől félek, mert ha van egy elsődleges megoldás a gépeden valamire, amivel elégedett vagy, akkor a másodlagos, hasonló funkciójú cucc BIZTOS, hogy szétüti azt, kérdés nélkül magához ragadja a fájl asszociációkat, vagy valami hasonló aljasságot tesz. (Az iPhone customizáláshoz szükséges iTunes-al együtt felmászott a Quick Time is és máris magához ragadta a böngészőben egyes dolgok lejátszását, pedig rohadtul nem akartam és nem is engedtem neki. Szóval küldenék még egy anyázást Cupertinoba!) Gondol, gondol, gondol, most mi a fene legyen?

Működő megoldás: iPhone-ból SIM kibányász, betesz a régi telefonba. Isteni mázli, hogy a régi nem szolgáltató lockos, mert persze a két telefonban lévő SIM más-más szolgáltatótól jön és nyilvánvalóan a céges iPhone nincs jailbreakelve – nem is lesz. Tehát a memóriából a SIM-re a kontaktokat átmásol. A SIM-et iPhone-ba visszaépít. Menüben a SIM-ről a kontaktokat importál, amiről azt olvastam az egyik fórumon, hogy állítólag egy viszonylag új feature, tehát aki korai iPhone felhasználó volt, az szopta ezt is. Az import többé-kevésbé sikerült, egyes bejegyzésekben a neveket teljesen random módon elvágta. Nem látom benne a logikát, hogy mikor miért, de szerencsére az összes bejegyzésből tán 10-15 ilyen hiba van.

Azt hiszem az lesz, hogy átmegyek valamelyik nap anyósomékhoz, aki az én régi G4-es Macimat használja. Ott úgyis van egy user accountom definiálva a rendszergazdai feladatokhoz és megnézem, hogy a Mac-es Contacts-ban helyre tudom-e rakni a dolgokat, mert ahogy most van, az iszonyúan zavar.

Egyéni csengőhang! 2 dollár!
Teljesen ledöbbentem attól, hogy hogyan lehet egyéni csengőhangokat definiálni az iPhone-ra. Ti is le fogtok! A linken egy videó található. Erre elég nehezen találok jelzőt. Az iTunes a boltból, két dollárért letölthető csengőhang MP3-akat tukmálja, amit rohadtul nem értek. Ha van egy MP3-am, amit vagy vettem, vagy rippeltem a megvásárolt CD-mről, vagy loptam, vagy én felvettem, hogy belefingok a mikrofonba és azt szeretném hallgatni, azt trükközés nélkül nem lehet? Cupertinoban mindenki menjen el a búsba most már, de tényleg! (Az előbb linkelt helynek meg köszi.) Ez egész egyszerűen egy rút lehúzás, tisztára mintha magyar cég lennének.

Most várok pár napot, mielőtt megpróbálnék letölteni pár ingyenes appot, mert félek, hogy elérem a kritikus tömeget és a végén a falhoz csapom !!% % đĐ@§¤!

(IGEN, IGEN, VÁLTOZOTT A SZÁMOM!)

3 megjegyzés:

Csizmazia István [Rambo] írta...

Hello Ombre!

Itten van egy viszonylag kulturalt ingyenes konverter csengohanghoz.

http://audiko.net/

Udv: Rambo

Sam. Joe írta...

Köszi, meg fogom vizsgálni!

somytomy írta...

Én most épp azzal szívok (szintén iPhone 3G), hogy apámtól örököltem a telefont akinek, kb. 1300 szám van a telefonkönyvében, amiből e csomót nem ismerek, csak foglalja a helyet, és így azt se találom meg, akit SIMről beimportáltam. Telefonkönyvet viszont nem lehet törölni, max. úgy, hogy az egész telefont gyári állapotra tarolja, amivel csak az a baj, hogy amint bedugom a gépbe, az iTunes valszeg fogja magát, és backup fájlról mindent visszapakol, és semmivel sem vagyok előrébb (ráadásul a teljes törlés a telefon szerint egy óráig tart. Azt mondjuk nem tudom, hogy nevet miért nem tudok törölni (vagy ha tudok, nem tudom, hogy), de elég nagy hülyeségnek érzem, tekintve, hogy erre a tíz évvel ezelőtti Siemensem is képes volt.