2010-09-26

Civilization V – A világ első olyan játéka, amitől garantáltan nem kapsz epilepsziát!


Megjött a harmadik olyan játék, amit rettenetesen vártam az idén, az új Civilization, az ötödik. Féltem az „egy egység hexánként” felosztástól, de Sid azért Sid, hogy zseniális dolgokat alkosson. Erőteljesen bejövős a dolognak ez a része, meg a hexás felosztás is, amitől szintén féltem. A többiről még nem nagyon tudok nyilatkozni, mert...

Szóval én nem emlékszem, hogy ilyen bugos vackot valaha életemben láttam! A Civ V hivatalos support fórumán olyan nevű topic is van, amiben a nem annyira elégedett vásárló azt javasolja, hogy a minőségbiztosítási csoport vezetőjét a golycijainál fogva akasszák fel jó magasra. (Hogy világos legyen, nem a Mozart Kuglikra gondolt az illető, hanem azokra a bizonyos beépítettekre, tetszenek tudni, na.) A program a bugok széles skáláját hozza üzembiztosan és már az is mázlinak tűnik, ha valakinél elindul. Nálam a következőket csinálja. Viszonylag gyorsan elindul, majd ha be akarok tölteni egy elmentett játékállást, akkor mély guru-meditációba temetkezik. Itt elvan 3-5 percig (!) majd egyszer csak elkezd működni. Játék közben teljesen kiszámíthatatlanul 3-5-10 (!!!) percekre képes ugyanígy megdermedni, majd varázsütésre működni tovább. Mindent kipróbáltam, ami eszembe jutott, hogy meggyógyítsam, de sikertelenül. A játék DirectX 9 és 10/11 módban is indítható, de ezt a hibát mindegyik alatt stabilan hozza. Mi több, nálam DX9 alatt lassabb! Nagyon úgy fest, hogy az, hogy milyen grafikai részletességgel futtatom, teljesen mindegy. Végül a mellékelt képen látható konfigurációt találtam ki a futtatásához. Ablakban fut, mellé nyitva a Task Manager, hogy lássam, hogy mi a fenét is csinál. Ha éppen megdermed, akkor addig szörfölök a neten, vagy szöszölök a mösszel, aztán amikor magához tér, játszom tovább. Na így, SENKI nem fog SOHA epilepsziás rohamot kapni a történések sodrásától!

A gépigénye egészen döbbenetes, sohasem gondoltam volna, hogy egy körökre osztott stratégiai játék miatt kezdem el fontolgatni, hogy frissíteni kellene a vason. A MINIMÁLIS HW követelményként valamilyen kétmagos procit, 2GB memóriát, ATI HD2600XT/Nvidia 7900GS grafkártyát szeretne, míg az ajánlott konfigban 4GB RAM-ot említ.

A 10 200 – 12 000 forint közötti árat röhögve meg fogja érni, de csak és kizárólag akkor, ha sikerül ebből a borzalmas bughegyből valami használhatót faragni, mert így röhej. Ha ez megvan, majd visszatérek rá.

2 megjegyzés:

Regős Szabolcs írta...

"akkor mély guru-meditációba temetkezik"
Ja, ha Amigán próbálkozol... :-D

Sam. Joe írta...

Jól van, van még aki figyel!