2009-05-17

Windows 7 elnapolva

Tegnap nekiduráltam magam a Windows 7 RC telepítésnek. Eleve úgy mentem neki, hogy beraktam egy második merevlemezt a gépbe, így sértetlen marad a már már némileg köhécselő XP-m. (Tényleg, hogy lehet megnézni egy XP-ben, hogy mikor lett telepítve? Kíváncsi vagyok, hogy mennyi időt húzott ki.) Ha minden klappol, akkor átállok élesben egy pár hét után a hétre, ha nem hát akkor az XP ott van sértetlenül.


A telepítés nagyon gyors, mindent megismert a gépben – igaz nem is túl régi a vas, másfél évnél idősebb komponens nincs benne. Gyönyörűen megismerte maga mellett az XP-t és nem bántotta. Alapvetően aki Vistáról áll át a hétre szeretni fogja, aki XP-ről, bizony sokáig fog keresni benne bizonyos dolgokat. A hálózatos beállításoknál egész hamar rájöttem, hogy nekem nem home networköt kell beállítanom, mert akkor semmit nem talál meg a LAN-on, a folder options-t viszont már csak a help segítségével találtam meg. Az új varázsló, ami összeszedi a régi gépről az átvinni szükséges adatokat, meglepően ügyesen és gyorsan szedegette össze a régi gépről ami kell, a „tegyél be egy USB kulcsot, onnan futtasd le az új programot amit oda felteszek” kifejezetten tetszett. A héttel azonban nagyon sokat elvacakolt. Nagyjából húsz perc alatt összerakta a cuccaimat egy USB-s HDD-re – lett vagy húsz giga, mivel bőven van cucc a My Docs-ban. A Win 7-re több mint másfél óra alatt rámolta vissza. Volt egy szakasz, ahol csak a system resource monitorból (vagy mi is a neve) derült ki, hogy nem fagyott le.

Az első meglepetés itt ért. A varázsló például gyönyörűen átvitte a Firefox beállításait (!), de az oprendszerben nincs mailer. Eszembe sem jutott, hogy Outlook Express többé nem része egy Microsoft oprendszernek! Arra gondoltam, hogy maximum letiltható-kikapcsolható lesz, mint az IE8, de hogy ne legyen egyáltalán... Döbb. Lerántottam a Windows Live Mail-t ami valahogy utólag meglelte a varázsló összegyűjtöttek leveleim és beállításaim, működött is rendesen, csak hát egyszerű szegényke, mint a fakard. A megoldás az lesz, hogy az XP-re felteszek egy Thunderbird-öt, és azt viszem át majd a Hétre. A második meglepetés az volt, hogy a jó öreg FFDSHOW-t leköpi a Media Player 12. Feliratok nem mennek, ami megoldást találtam rá a neten, nem működött. Kényszermegoldás: Media Player Classic. Alapvetően azonban minden, viszonylag koros alkalmazásom szépen működött. Öreg, 7-es Photoshop, 4-es Real VNC, szóval minden olyan amiről azt hittem, hogy problémás lesz. Egészen működő és szép rendszer kezdett felállni, míg el nem jutottam addig a pontig, hogy víruskeresőt telepítsek. Hittem a Symantecnek hogy ők készek a Windows 7-re. Hát... A NIS2009 akkorát esett rajta mint az ólajtó. Szépen felment, de a második frissítési kör után többé nem volt hajlandó elindulni. Kiállt hibaüzenettel és a hozzá szolgáltatott spéci remover sem tudta levakarni.

Ennél a pontnál esteledett rám és döntöttem úgy, hogy visszatérek az XP-hez. Amint sikerül egy Win 7-en bizonyítottan rendesen futó antivírust beszereznem, akkor megpróbálom újra.

4 megjegyzés:

SzaboZsee írta...

Van egy olyan gyári konzolos cucc, hogy systeminfo, annak a kimentében van egy olyan sor, hogy "Original Install Date"...

SzaboZsee írta...

Ja, és javaslom az ESET NOD32 Antivirus aktuális verzióját. Nálam szépen fut x64-es Win7-en. (Van 30 napos próbaverziója is.)

Ikarus 256 írta...

Köszi! Akkor marad nálam is az XP. :-)

Sam. Joe írta...

SzaboZsee: Köszi! 2008 március elseje óta van fenn ez a rendszer. Egy évre tippeltem... NOD-ot használok a cégnél is, majd akkor vele futom a második kört, csak Nortonból van jogtisztám. 8-(