2009-02-11

Obilivion

Pár hete rendrakás közben kezembe akadt az Elder Scrolls IV: Oblivion. 2006 márciusában adták ki és akkoriban mindenki odáig volt tőle, meg vissza. Alapvetően 2006-ban nem létezett olyan PC-s konfiguráció, amit ne lökött volna térdre, ha mindent a legmagasabb felbontásra állítottál benne, de rengetegen imádták. Én abban az évben kaptam meg karácsonyi ajándéknak. Arra emlékszem, hogy sokáig nem nyúltam hozzá, mert volt valami más éppen terítéken, amivel játszottam. Nem tudom felidézni, hogy mi, de valami igen. Aztán pár hónappal később nekiveselkedtem, de még második szintre sem vittem fel a karakterem és félretettem valamiért. Sokkal később megint a kezembe került, megint indítottam egy új karaktert, de megint félbehagytam úgy, hogy még a karakterem sem mentettem el.

Most viszont előkerült és telepítettem, mert egyrészt munkált bennem az, hogy iszonyú drága játék volt ez akkor amikor kaptam és bántott, hogy csak úgy félredobtam. Nos, beletettem egy hétvégét és megint félretettem. Vannak ilyen elátkozott játékok, amik mozgatják a fantáziámat, de valahogy mindig sutba dobódnak. Ott van például a JoWood-féle Dohánybolti Óriás (Traffic Tycoon). Remek grafika, nagyon rendben van, de az első pár tucat pálya után mindig félreteszem valami más, sokkal ígéretesebb miatt aztán mikor előveszem, már fogalmam sincs, hogy milyen stratégiát építettem fel és lehet kezdeni előröl. Átok ül rajta. Az Oblivionon is. Csak azon nagyobb.

Most egy harmadik szintű karaktert fogok félredobni, mert attól, hogy egyszer a szabad ég alatt aludtam, vámpír lett csórikámból és olyan kibaltázott hosszú quest árán lehetne kigyógyítani belőle, hogy elment tőle minden kedvem. Tökéletesen egyforma barlangokban és bányákban kéne megölni, tökéletesen egyforma moncik garmadáját, hogy hozzájussak öt valami varázsbigyóhoz, amik segítségével őbanyasága kigyógyítana és sejtésem szerint az öt varázsbigyón kívül kéne majd még neki egy halom más vacak is. Hát anyád! Ja és a legszebb: jelen állapotában a karakterem ropogósra sül a napon. Hát anyád! Nem kell valakinek egy jogtiszta, alig használt Oblivion? Elcserélem Matchboxra!

2 megjegyzés:

Caris írta...

Az Oblivion valóban nem való mindenkinek. Még én is harmadik-negyedik nekifutásra játszottam végig, pedig én imádom a tökéletesen egyforma barlangokban tökéletesen egyforma moncik garmadáját irtani.
Vámpír egyébként nem attól lettél, hogy a napon aludtál, hanem hogy megharapott az egyikük. Valóban nappal kicsit szópó, ha vámpír lettél, de éjszaka viszont te vagy a király :)

Sam. Joe írta...

Nem, félreértettél! Attól lettem vámpír, hogy nem valami fogadóban aludtam, hanem kint a szabadban valami táborhelyen.