2008-10-10

hüjewindóz

Szétszedtem ma a gépem itthon, mert már szakáll nőtt a nagy, fekete, AOpen toronyház oldalsó lemezein lévő szellőző lukacskákra.

A szétszerelés annyiból állt, hogy lepattintottam a teljesen műanyag előlapot. Leszedtem a két, teljesen fém oldallapot - ezeket megfürdettem a zuhanytálcában, most száradnak. Lekapcsoltam a tápot és kihúztam minden vezetéket. Kivettem a gépet a helyéről, kívülröl nedves ruhával áttöröltem. Belülről a fém részeket portalanítottam, a ventillátorokat szintén. A táp - legnagyobb meglepetésemre - pormentes. Levettem a CPU hűtőt, kizavartam a porcicákat a gyári hűtő lamellái közül. Ellenőriztem a CPU-n és a hűtőborda alján a fém tartalmú hőközlő pasztát - szépen terül, nincs paszta mentes folt. Visszaraktam a bordát, visszadugtam a drótokat - az elő és oldallapok még száradnak.

A BIOS minden beállítást elfelejtett a röpke tíz perc alatt pedig a backup elem nincs lemerülve. Kicsit káromkodtam és beállítottam újra mindent. Windows elindul és közli, hogy jelentősen megváltozott a hardver - abban a tíz percben, míg áram nélkül volt, biztos elszaladt egy mag a CPU-ból, a GPU osztódással szaporodott, kétszeresére hízott a HDD és a RAM-ok megfialtak - ezért aktiváljam újra! Hát a redmondi jó édes anyád! Beaktiváltam - közben szívtam a fogam, mert ilyenkor mindig fosok, hogy hány aktiválást tűr el Redmond. A legutolsó legalább fél éve volt, de tán még több is - őszintén nem emlékszem és bár biztos van valami mód, ahogy ki lehet iratni a rendszerrel, azt nem tudom hogyan kell.

Aktiválnám - nem tud kapcsolatot teremteni! OK, akkor indulj el. Három nap, irrgum-burrgum. Nézem, nincs net. Drót bedugva a gépbe. Drót bedugva routerbe. Nézem a gép fenekét nem világítanak a LED-ek. Nézem a HW listát. LAN vezérlő letiltva szoftverből! Hogy a francba?! Engedélyezem. Aktiválom. Aktiválódik. OK, van egy dobozos XP Próm erre a gépre, van egy dobozos Home-om éppen semmire. Van egy XP Home a netbookra. DE INNENTŐL ÉN TÖRNI FOGOM A ROHADT XP-t, MINT HÜLYE NAPKÖZIS A NÁPOLYIT! Grrrrrrr...

4 megjegyzés:

Regős Szabolcs írta...

Használj inkább... ááá, ez hülyeség, úgyis tudod. ;-)
Viszont az tényleg gáz, hogy ezzel az aktiválósdival csak a becsületes vásárlókat szivatják.

Ave, Saabi.

TRf írta...

Erről eszembe jutott egy nagyon érdekes dolog, amit e-mailben fogok elküldeni tenéked.

Sam. Joe írta...

Saabi: Igen, hogyne tudnám! Majd ha lehet linux alatt Civilization IV-et és kiegészítőit, GTA III-at - és pár héten belül IV-et is - futtatni, kérlek feltétlenül szólj!

TRf: Csak nem?! Mire kijön a négy, végig tudom nyomni a hármat? Jeeee!

Regős Szabolcs írta...

Nyugi, nem vagyok hittérítő, pláne nem a Linuxé. Inkább OSX-et írtam volna, de szerintem az említett játékok azon se mennek.
Így marad az XP, abból is lehetőleg egy warezolt vállalati változat, amelyik nem kér aktiválást.

Ave, Saabi.