2008-08-07

Ámor nyila Németországba repül!*

Nehéz kenyér a marketingesé, én tudom. De a Lufthansa hírlevele ma mindent vitt, mint az autós kártyában a Lola-T. Hogyaszongya: „Számtalan módon mondhatja el kedvesének, hogy szereti. Miért is nem mondja a változatosság kedvéért, hogy "Ick liebe dir" Berlinben, vagy "I mog di" Münchenben? Lepje meg párját és készítsen foglalást kettőjüknek valamelyik vidám nagyvárosba Németországban vagy Európában.”

Szóval értem én, hogy vannak ilyen sztereotípiák, hogy "Velence a szerelmesek városa," meg "Nápolyt látni és meghalni", meg "Ha San Franciscóba mész, viselj virágot a hajadban..." meg biztos egy csomó ilyen van még, de hogy Berlin, meg München, mint a szerelmesek úti célja?! Neeee! Komolyan soha az életemben nem mondanám a feleségemnek, hogy „ik líbe dik”, bár nem komolyan szoktam, de olyankor mindig azzal a „te nem vagy épeszű” tekintettel néz, holott tudja, hogy nem komolyból mondom. De most tényleg! Mivel lehet egy Berlint eladni? „Jöjjön és nézze meg a Checkpoint Charlie hűlt helyét?” Vagy „Nézze meg azt a másfél métert, ami a falból maradt”? Mert Münchent el lehet adni az Oktoberfesttel októberben, a sörrel, meg a csülökkel bármikor. De hogy romantikával?! Nemár...

Gondolkodtam, hogy mi lenne ennyire abszurd hazai viszonylatban! „Jöjjön a cethalászat ellen tüntetni Budapestre! A Dunán felúsztatott felfújható bálnát a Greenpeace biztosítja!” De ez nem jó, merthogy ilyen már volt és konkrétan a Greenpeace-en röhögött mindenki. Hmmm... Mi lehet még ilyen? Valami ötlet, valaki?

*: Konkrétan ez volt a hírlevél subjectje.

Nincsenek megjegyzések: