2008-07-24

Utcai Sportok sorozat – a Befeszülés

Ezt a két képet még jó másfél hete lőttem az Andrássy úton. A sport neve befeszülés.

Úgy játszották, hogy a szabad parkolóhelyen állt egy darab melósruhás ember, szemlátomást foglalva a helyet. Jött egy darab yuppi kinézetű ember, kis méretű, alsó-középkategóriás piros gépjárművel és valószínűsítem a helyzetből, hogy aznapra a „már pedig oda be kell parkolni” parancs volt belukasztva neki a lyukkártyára, amit semmivel sem lehet felülírni. Ezért az autó orra a helyen félig bent, talán érintette is az ott álló ember lábát, index kint. Gyanítom, hogy a melósruhás nem azért foglalta a helyet, mert nem volt jobb dolga, hanem mert a Kálmán hozta a billenccsel a gyöngykavicsot, vagy a Józsi a diszperzitet, vagy a Béla metlakit. Nem sejthetem, hogy mik voltak az előzmények – én már csak a meccs közepére értem oda –, de gyanítom, azért az első félidőben a melósruhás próbálta észérvekkel elmagyarázni, hogy neki mire kéne a hely. Az biztos, hogy amikor először haladtam el mellettük a kajáért menet – akkor készültek a fotók – már álltak páran a környező üzletek ajtajában és várták a fejleményeket. Akkor éppen mindkét fél telefonált valakinek, ami felettébb vicces látvány volt. Gondolom erősítésért telefonoztak éppen, de hogy ki kinek – a metlakis Bélának, vagy a rendőrségnek –, sohasem fog kiderülni.

A vicces, hogy jó húsz perccel később, amikor a kajálásból jöttem vissza, még mindig ugyanígy álltak. Lehet, hogy nem is befeszülőset játszottak, hanem kétszemélyes flashmob voltak, vagy valamiféle szürrealista installáció.

Játszanak.
Befeszülőset.

Nincsenek megjegyzések: