2008-01-25

ASUS Eee in da House!

Végre megjött az ASUS Eee PC hozzánk! Délután úgy kellett kimenekítenem a PC World / Nonstop Mobil / Computerworld stábtagokból spontán alakult horda kezei közül. De itthon van, kipróbáltuk! A rajta lévő Linux disztrivel szerintem bárki elboldogul, aki látott már Win9x/WinXP-t és talán olyan is, aki még a világon semmilyen oprendszert sem. Ez még egy elég korai darab, így például Kínai-Angol szótár van rajta, nem lehet mást beállítani, mint valamilyen angol billentyűzetkiosztást, de mikorra a boltokba kerül majd március vége táján, akkor honosítva lesz. A Linux disztri jól használható, nem éreztem lassúnak, akármit indítottam el rajta. Az Open Office elemei szépen futnak. Nagyon szokatlan, hogy a gép TELJESEN zajtalan. Nincs benne HDD, csak SSD. Abban sem vagyok biztos, hogy egyáltalán CPU ventije van-e. Ha van is, nem indult be még. A gép valószínűtlenül pici, alig nagyobb, mint egy régi Psion 5-ös, de a billentyűzetét azzal együtt tudom használni. A 7 hüvelykes kijelző nagyon jó minőségű, de a 10 hüvelykes kijelzővel tervezett Eee-re érdemesebb lesz utazni, ha megjelenik. A tapipad nagyon kicsi, de használható. Az első benyomásaim nagyon jók, lényegesen használhatóbb ez a cucc, mint egy PDA. Lehet, hogy csak én vagyok béna, de nem sikerült a Wi-Fi-jét összefütyültetnem a WPA-PSK kódolású itthoni rendszerrel. A mellékelt CD-ről - egy USB-s külső CD-RW/DVD reader kombó segítségével - öt perc alatt telepedik a mellékelt Linux. Ezt onnan tudom, hogy megpróbáltam újra telepíteni a rendszert, hátha az segít a Wi-Fi baján, de nem nyert. Ezért most XP-t telepítek egy beledugott 8 gigabájtos pendrájvra. Marha lassan megy, de nem csodálkozom, lévén USB-ről USB-re megy. A gép eddig hibátlan, bár azt többször csinálta, hogy egyszerűen nem lehett belépni a BIOS-ba, csak az alján elhelyezett, luk mögött lévő RESET megnyomása után. A BIOS-ban van egy titokzatos funkció, "OS Install: Finished / Started". Amikor elkezdtem telepíteni az XP-t, az szénné fagyott. Aztán megtaláltam ezt, átállítottam, most megy. Hát, meglátjuk, mi sül ki a végére. Attól nem félek, hogy a magát Celeronnak valló CPU és az 512MB RAM-al majd baromi gyors lesz. Stay Tuned!

Mászik felfelé az XP a pendrive-ra.

2 megjegyzés:

evenorbi írta...

"Amikor elkezdtem telepíteni az XP-t, az szénné fagyott."

Biztos alergiás az Xp-re azért. :) Akkor inkább Ubuntu-t rakjatok rá.

Sam. Joe írta...

Egyáltalán nem. A teljesítményéhez képest egészen szépen megy rajta. De láttam, hogy van aki OS X-et berhelt rá. De a saját oprendszere teljesen rendben van, nem látom értelmét lecserélni.