2008-01-28

ASUS Eee has left the builing!

Ma vissza kellett hoznom és bevallom sajnálom visszaadni a kis gyöszt. Lehet, hogy felhívom az ASUS-t, hogy sajnos belezuhant a Dunába, megette a kutya és összetörte az öcsém, számlázzák le. Az XP felment - öjömbódottá - rácsodálkoztam, hogy "nahát, XP", majd visszatettem a Linuxot. Ettől megjavult a Wi-Fi kapcsolat is valamiért. Az új BIOS megjavította a "nem tudok belépni a BIOS-ba" hibát.

Hosszabb használat után úgy gondolom, hogy a billentyűzet gépelésre nem, de pötyögésre jó. Ha tapipad helyett csiklója lenne, akkor ráférne egy picit nagyobb billentyűzet is, de ez már csak hiszti a részemről, így sem veszélyes, írtam én anno cikkeket Psion 5-ön is és az tényleg büntetés volt. Az SSD nagy okosság, nincs az a jól ismert, "OK, most mást csinál a vinyó, ha lesz ideje eltakarodni oda a fejnek, akkor betölti ezt az applikációt is" érzés. Hiába nagyon jó minőségű a 7"-es kijelző, a felbontása 800 x 480-as, ami azt jelenti, hogy a legtöbb weboldalt, amit megnézel scrollozni kell horizontálisan, amit pokolira gyűlölök. (Mondjuk a 3-as Firefox már képes arra, hogy letöpörítse a nagy oldalakat, csak kérdés, hogy akkor mennyire maradnak olvashatóak ezen a kis kijelzőn.) A telepített Linux nagyon tetszik, egyszerű és célszerű. Szívem szerint faragnám még kicsit, leszednék pár teljesen felesleges vacakot, például a "már Spectrumon is ciki volt az ilyen" stílusú játékokat. A négy gigás SSD-n 1,3 giga körül marad hely, szóval érdemes USB kulcsból, vagy SD kártyából - ennek van beépített olvasója - megoldani a bővítést, ha mondjuk az ember le akarja tölteni a képeit a fényképezőgépéből. Az akkuja heveny Wi-Fizés mellet három óra körül bírta, szintén nem rossz. Kérdés, hogy mi lesz itthon a végleges ára, most 80%-ban a zt mondom rá, hogy "kéne", húszban azt, hogy "nem kéne" javarészt a kijelző és az SSD mérete miatt.

Nézegettem a neten, szépen alakulnak a hack-ek is hozzá, valaki OS X-et is telepített már ilyenre, de a kedvencem az a csávó, aki belülre beforrasztott egy USB aljzatot és USB kulcsból csinált belső meghajtót - elfér a memóriabővítés mellett az alján lévő ajtó mögött.

3 megjegyzés:

CsTom írta...

"Rövid szerelem az Asus Eee"
http://index.hu/tech/hardver/rvszr080201/

Sam. Joe írta...

Nagyon hamar lerúgtam róla a Xandrost, mert kíváncsi voltam a rá szabott Ubuntura meg az XP-re. Egy hetes együttlétünk során nekem egyszer sem fagyott, de azt el kell ismernem, hogy mielőtt újrainstalláltam volna az oprendszert, nekem sem akart felmenni a Wi-Fi hálómra. A héthüvelykes kijelző tényleg korlát, de ezt le is írtam. (Kicsit segít, hogy pl. a Firefox 3 be tudja kicsinyíteni a testes weboldalakat és azok jobbára olvashatóak maradnak.) Azzal együtt az egész kis gyösz szerintem sokkal jobban használható mint bármelyik PDA. Ami a bugosságot illeti én úgy tudom a történetet, hogy a korai gépek mentek 6xx MHz-en 900 helyett, amit egy BIOS frissítés megoldott. Valószínű a Gizmondós embernél is ilyen landolt.

Névtelen írta...

Az elő szériából vettünk Londonban, a bemutatása napján. Feleségem használja, belehekkeltem egy Vodás modemet is, simán belefért(beállításhoz diploma...), imádja. Semmi gondunk nem volt vele, maradt a Linux persze.