2007-10-24

A TVnetnél előfizetőnek lennetek nem kell félnetek...

Valószínűleg feltűnt nektek, hogy mostanában a Vízlépcső nem hozza azt a pezsgést mint máskor, miszerint meglehetősen ritkán kerül ki új post. Nos, sem Pgyuri, sem Wendigo nevében nem akarok nyilatkozni a miértekről, csak a saját bajaimat tudom közétek szórni az okokról.

A rövid változat:

Módszeresen szívat a TVnet nevű internetszolgáltató.

A hosszú változat:

2006 júniusában nyergeltem át az Axelero / T-Online-tól a TVnethez. Már a kezdet sem volt mentes a zökkenőktől, amit megénekeltem egy, két, három, négy, öt hátborzongató részben. Guska kolléga már akkor a jövőbe látott. A kezdeti bénázást már egészen megbocsátottam, mert good chaotic-ként azt vallom, hogy „shit happens”. Aztán tettek róla, hogy végképp ne legyek megbocsátó.

A következő csörtém velük idén nyár közepén volt, amikor elkezdtek kiszámlázni késedelmi kamatokat a késve kézbesített csekkek, időgép hiányában szükségszerűen késve befizetése okán. Ráadásul a késedelmi kamatos számla mellé jött kedves levél, hogy igen, tudnak róla, hogy késve kézbesítenek, de azért nekem kiszámlázzák a késedelmi kamatokat. A dolgot bátorkodtam megénekelni munkaadómnál is. Itt nem csupán a részleteket olvashatjátok el, hanem a szóban forgó számlát is kísérőlevelet is szemügyre vehetitek. Ifj. Lengyel Tibor ott olvasható állásfoglalásához csak annyit tennék hozzá, hogy állításával ellentétben a több késedelmi kamatból csak egyet írtak jóvá, a többiért nem reklamáltam, mert a telefonálás többe került volna, mint a vitatott összeg. Érdekesek a cikkhez írt kommentek is az olvasóktól – becsszóra nem mi írtuk őket.

Itt még mindig voltam olyan bolond, hogy nem mondtam fel az előfizetést, de nem kellett sokat várni a – Müller Katival szólva – „három és elég” állapotáig.

ADSL3G XXL előfizető voltam 2007. augusztus 27. napjáig, amikor ADSL3G L szolgáltatásra váltottam. 2007 szeptember 13.-án találtuk meg az aktuális, szeptember elsejétől, szeptember
harmincadikáig esedékes számlájukat postaládánkban még az ADSL3G XXL szolgáltatás áráról. Sajnos egyáltalán nem szokatlan módon a számla esedékessége után. Akkor én nem tudtam felhívni az ügyfélszolgálatukat, mert éppen Sanghajban voltam, de az én kedvesem azonnal telefont ragadott és reklamált.

Az ügyfélszolgálatos, aki fogadta a hívást, ígéretet tett, hogy utánajár a dolognak és visszahívja a barátnőmet, az ő mobilszámán – mely értelemszerűen eltérő az enyémtől, amit a kapcsolattartásra megadtam, de lévén azon pusztán az időeltolódás okán akkor nem tudtak volna elérni. Mint az a detektívregények sekélyes fordulatain edzett nyájas olvasónak már réges-rég nyilvánvaló, az illető azóta sem jelentkezett. Párom pár nap múltával újra telefonált, ahol a hívást fogadó megnyugtatta, hogy majd jelentkeznek. Sajnos ez megint nem következett be, holott ismét megadta a számát. Újfent eltelt pár nap, amikor újra telefonált. Akkor azt a tájékoztatást kapta, hogy fizesse be a teljes összeget, majd a következő számlából jóváírják a vitatott összeget. Akkor próbálta az illető ügyfélszolgálatos úr főnökét kérni a telefonhoz, akit valamiért nem lehetett elérni, illetve kérni a számlázási osztályt, mert a fentebb vázoltak fényében nem igazán bízott abban – sajnos igaza is lett – hogy zökkenőmentesen fog működni a dolog. Az illető közölte, hogy a számlázással foglalkozó kollégákkal "nem lehet beszélni", de végül megadta az ő főnökének e-mail címét. Ezután végül 2007. szeptember 20.-án befizette a nyilvánvalóan tévesen kiszámlázott teljes összeget. Jelzem, én ezt ha akkor itthon vagyok, nem teszem meg, hanem besétálok az ügyfélszolgálathoz, ott helyben megpróbálom intézni az ügyet és egyúttal lemondani az előfizetést. 2007 október 7.-én megérkezett a számla, ami számos összeget tartalmaz, például előfizetési díjakat 2007.09.20.-2007.09.30 közötti időszakra ADSL3G L szolgáltatásra, illetve 2007.10.01 - 2007.10.31. időszakra, szintén ADSL3G L szolgáltatásra. Ez azért érdekes, a teljes szeptemberi időszakra kifizettem az ADSL3G XXL tarifáját – holott augusztus végén szerződést módosítottunk, tehát már akkor, azaz szeptemberre is a 8990 forintot kellett volna számlázniuk. A rá következő első munkanapon szívhez szóló e-mailt írtam az ügyfélszolgálatnak és az ügyfélszolgálati vezérnek is – a telefont innentől kiiktattam, mint kommunikációs eszközt – amit biztos ami biztos alapon el is faxoltam nekik.

Még aznap besétáltam és le is mondtam az előfizetést. Két nap múlva felhívott egy úr, aki nagyon kedves volt, elmondta, hogy átnézte a dolgot, és újra küldi a számlát a „lerontott” összeggel. A számla megjött, én fizettem.

Érdekes módon, mióta lemondtam az előfizetést, a kapcsolat, mellyel soha, semmilyen baj nem volt eddig – igaz ami igaz, műszakilag soha nem volt gondom a szolgáltatással –, folyton-folyvást leszakadozik. Ezt vagy úgy csinálja, hogy a kábelmodem eldobja a kapcsolatot és hosszasan konnektál, vagy úgy, hogy elvben van kapcsolat, de a felhasználói azonosítót és a jelszót visszautasítja a szerver. Vasárnap már nagyon elegem volt, megpróbáltam felhívni az ügyfélszolgálatot. Tíz percig hallgattam Szekeres Adrienn slágereit mielőtt feladtam – remek módja egy művész egy életre megutáltatásának az, hogyha várakozási zenének használják a műveit! Pont ezért találták ki az úgynevezett „liftzenét”. Fogalmam sincs, hogy a telefonos ügyfélszolgálat hogy „rendel” – erről nincs információ az oldalukon – de már nem is érdekel, egyetlen vágyam, hogy elváljunk egymástól végre. Ki fogom nekik fizetni ezt a hónapot is, csak legyen már vége! Ha leszakad, hát leszakad. Legfeljebb nem frissülnek a blogok, nem beszélünk Skype-on, csak ne lássak több TVnet csekket. Előre félek attól, hogy mi lesz, hogy „elengedik-e” a vonalam a hó végén, vagy szívni fogok az újabb szolgáltatóváltással is. A fentiek alapján borúlátó vagyok, nem hiszem, hogy pont ez sikerülne zökkenőmentesen.

Hogy mégis miért írtam meg mindezt ide? Mert "a TVnetnél előfizetőnek lennetek nem kell félnetek jó lesz ha mind beleegyeztek is én nem ellenzem". Nos, hátha valaki rákeres a TVnet, előfizetés, ADSL, ADSL 3G, szolgáltatás, tapasztalatok, reklamáció, gond, probléma, ügyfélszolgálat kifejezésekre, megleli ezt a posztot és akkor még időben el tudja dönteni, hogy náluk fizet elő, vagy másnál.

1 megjegyzés:

Zs. írta...

Helló, helló, Homárra vele!