2007-09-02

Titanic kiállítás

A rövid változat: Nagyon jó, el kell menni és meg kell nézni!

A hosszú: Nos, tegnap láttam, és azt kell mondjam, hogy fantasztikus, professzionális munka! Olvastam az Index cikkét ami természetesen a szokásos fikázás. Őrülten kíváncsi lennék egy kritikára, amit az illető a kedvenc kajájáról írt, melyet az anyukája főzött, és úgy tették elé, hogy nem tudja, hogy az anyja főztjét eszi. Az indexes tökfej szerint hatásvadász. A frászt! Profi! Ha nem profi megvilágítás, háttérzene, hibátlan kétnyelvű feliratok lennének, akkor meg az lenne a baja. Ami meg a leleteket illeti: Mit várt? Téliszalámit? Szerintem zseniális kombinációja az egész az eredeti tárgyaknak és a rekonstrukcióknak. Amit a víz elpusztított, azt újra felépítették, hogy bemutathassák. Tessék észrevenni, hogy a harmadosztály folyosóján még arra is kiterjedt a figyelmük, hogy olyan világítótesteket és izzólámpákat használjanak, mint akkoriban! A Dr. Lengyel Árpádról szóló sarok, benne az akkori, 1912-es Budapestet bemutató rész pedig zseniális. Ismét egy honfitársunk, akire büszkék lehetünk, de jobbára senki sem ismeri őt.

Persze droidshowban is részünk volt. Az RTL élőben jelentkezett a helyszínről a nap folyamán többször is. Ilyenkor 5 percekre udvariasan megkérték a kiállítás látogatóit, hogy szíveskedjenek várni. Persze volt droidcsalád, akinek ezt a beletiprást a személyiségi jogaiba nem sikerült feldolgozni! Azt a hisztit el sem tudjátok képzelni! Hogy jön ahhoz egy tévécsatorna – melynek műsorából a legnagyobb valószínűséggel ő is tudja, hogy van ilyen rendezvény, és amitől ő amúgy elvárja, hogy kerül, amibe kerül, mindenről tájékoztassa őt, ha otthon ül a tévéje előtt –, hogy őt megállítsa öt percre? „Mi az, hogy élő bejelentkezés?! Szakítsák meg!” „Negyed órája váratnak! Hogy jönnek ehhez?!” (Igen, ez mind elhangzott.) Ami azért nagyon vicces, mert a bejelentkezések nem voltak öt perc hosszúak. Persze minden emelt hangú kinyilatkoztatást a hostessnek címezve, mert ugye bátor férfinép a huszonéves lánykával erős és hős. Persze a magyarázatot és a nyugtatást nem fogja fel, és az RTL-es személyzetnek sem hajlandó megérteni. Neki vergődni kell! Azért a biztonsági őrtől már elbizonytalanodik, mert az bár udvarias, más súlycsoport. Ráadásul a droid osztódással szaporodik. Az egyiknek sem jutott eszébe, hogy akkor kihasználja azt a pár percet és karnyújtásnyi távolságból nézze meg, hogy hogy is megy egy ilyen közvetítés, vagy visszasétáljon ahhoz a valamihez, amit nem sikerült alaposan megnéznie, vagy nagyon tetszett. Mi pont ezt tettük és nagyon kellemes volt úgy szemügyre venni a tárlókban lévő holmit, hogy nem volt láb alatt a droidsereg.

A Titanic története gyerekkoromtól foglalkoztat, ezért talán nem vagyok objektív, de egyszerűen csak attól, hogy van egy darab a hajótestből, amit meg lehet érinteni és innentől az ember elmondhatja, hogy „igen, megérintettem a Titanicot” minden pénzt megér.

3 megjegyzés:

BB írta...

Joe, nem értünk egyet. Ne a köcsög agyrohasztó RTL Klub mondja meg, hogy mikor, hova menjek, pláne egy valag pénzért. És mi az, hogy "többször" jelentkeztek be? Aki egyszer öt percben nem tud tudósítani egy eseményről, az menjen krumplit kapálni. Arról nem beszélve, hogy a tudósítást meg lehet oldani nyitás előtt/zárás után pár perccel. Próbálták volna ezt eljátszani Amerikában bakker.

Sam. Joe írta...

Félreértések vannak!
Nem mondták meg senkinek, hogy hová menjen. Öt percre megakasztottak kb. 10 embert, hogy várjanak egy picit. Mint amikor a biztonsági őr megkért a Forma 1-en, hogy legyünk már szívesek várni, míg kiáll a parkolóból az a böhöm busz. Pedig az is sok pénzért volt. Én is mondhattam volna, hogy "Nehogy már a Blaguss mondja meg nekem, hogy mit csináljak." Engem az öt perc egyáltalán nem zavart, tökre jól elvoltam a kiállításon, visszamentem azokhoz a tárgyakhoz, amik tetszettek, mikor meg végeztek mentem tovább.

A több bejelentkezés pedig azért volt, hogy érdekes emberekből próbáltak plussz infót kinyerni. Na, ez aztán vagy sikerült, vagy nem, de erről alapvetően a riportalany tehetett. Például az a MAHART kapitány - tengerhajózási, nem a Hófehárke átkelőhajót vezető -, akitől azt kérdezték, hogy elkerülhető lett volna a katasztrófa, vagy sem, az össze-vissza makogott mindent három hajócsavarról, meg egyebekről, de Dr. Lengyel Árpád unokájának ittam minden szavát.

Abban teljesen igazad van, hogy akár zárás után is fel lehetett volna venni ezeket a dolgokat, erre nem is gondoltam.

maques írta...

Amerika annyira kameracentrikus, hogy ott egy forgatáskor simán lezárják az egész várost. A nép meg örül neki, mert nem olyan mint mi...