2007-08-30

Fabulous Hudson Hornet

Most nézem, hogy több mint egy éve már annak, hogy megírtam, hogy a Verdák jó mozi és minden autóbolondnak kötelező évjárattól függetlenül! Viszont mostanság fedeztem csak fel, hogy Hudson Hornet a híres autóversenyző bizony létező „személy”! A valóságban 1951 és 1954 között a soros, hathengeres motorral szerelt Hudson-ok voltak a NASCAR-ban a legeredményesebb autók, holott az Oldsmobile, Mercury és a Dodge is V8-asokkal indult. A Hornet 1948-ban debütált és jól fogyott, mint a középosztály nagy, kényelmes autója. (Ide majdnem beszúrtam, hogy a Miss Daisy Sofőrjében is volt egy Hudson Hornet, de szégyenszemre kiderült, hogy az bizony egy Hudson Commodore!) Viszont 1950-re az úgynevezett step-down – a hátulja felé ellaposodó – design kiment a divatból és a cégnek nincs elég pénze új autót tervezni. Az eladások zsugorodnak és gyártónak nincs jobb ötlete, mint egy teljesítmény-csomaggal feldobni a 123 lóerős soros hatost. A frissítés után az 145 lóerőt ad le és 1800-as percenkénti fordulaton 275 ft.lbs nyomatékot. Négy modellt kínáltak, a négyajtós szedánt, a klub kupét, kemény tetős kupét és kabriót. Ráadásul a Hornetek a versenypályán nagyon komoly bántalmazást is elviseltek, nagyon szívósnak és megbízhatónak bizonyulnak. 51-ben 12 alkalommal futnak be elsőként a Hudsonok, 52-ben a 34 versenyből 27-et, 53-ban 37-ből 22-őt nyernek. 54-ben 17 alkalommal Hudson, 11-szer pedig Oldsmobile a győztes. 1955-ös modellváltás alkalmával a Hornet lekerül a palettáról.



Hudson Doki a filmből
Valódi Hudsonok versenyruhában
Daytona Beach-en a kanyarban


Hudson Doki mint játékszer

Nincsenek megjegyzések: