2007-07-10

Berheljük Mac – Második Rész: Lehet Macszívtam?

BZ kontríbutált a 256-os modullal, cserébe én eldílerkedtem neki 10000 forint ebédjegyet névértéken. Szóval ezzel máris előrébb vagyok. A VGA helyzet azonban reménytelen.

A Ti4400-ról kiderült, hogy Ti4600 Ultra – eddig jó. A BIOS-át nem hajlandó égetni a szoftver, ugyanazzal a hibával kiáll, mint a 4200. Kaptam egy GeForce2 MX-et, arra meg azt mondta az égető program, hogy nem ismeri a FLASH-ét. Kibányásztam a benti gépemből a Radeon 9000-et és kicseréltem a visszaégetett ROM-ú Ti4600 Ultrára. Szépen megy, tehát a saját ROM-ját írja-olvassa a rohadék program, a patkoltat nem. Arrrgggghhh... A Radeon 9000-emről kiderült, hogy 128 kilobájtos a ROM-ja, ami tök jó, mert így belefér az eredeti Mac-es ROM tartalom. Beégettem, a Mac elindul vele, de a képernyő tele lesz random színes krikszkraksszal. Beégetem a töpörített 64 k-s Mac-es romot, ugyanaz. Nem értem. Visszaégetem a PC-s ROM-ot, minden jó – persze a PC-ben. A filenévből sikerült rájönni, hogy a Mac-es ROM a 9000 PRO-hoz van, ami a magasabb GPU és RAM órajelben különbözik a simától, tehát ezért nem megy, mert összefossa alatta magát a GPU vagy a RAM. A tünetek is erre vallanak. Túrok egy 9600 XT-t egy félreállított gépből úgy, hogy kockáztatom, hogy MadMarx ha visszajön szabiról, letépi érte a fejem. Átégetem, tolnám bele a Maciba, de az 5V/3V határoló miatt nem megy be, ebbe a régi AGP-be ez bizony nem jó! Ááááááááááááááá! Visszaégetem, kipróbálom, jó. Elpakolok mindent, nagyjából feladom a dolgot. Ekkor Caris benyögi, hogy próbáljuk ki a 9200-as ROM-ját, hátha. Kipakolok mindent újra – a többiek röhögnek, joggal. Átégetem, kipróbálom, semmi. Arrrrggghhhhh... Visszaégetem, elpakolok, elegem van!!! 2-0 oda, lehet, hogy megszívtam?

Nincs valakinek egy felesleges, régi, AGP-s ATI kártyája?


Másik kártya, ugyanaz a feladat.
Másik BIOS égető program, ennek már szép piros hibaüzenetei is vannak.
A végeredmény. Sormintának tulajdonképp szuper.

2 megjegyzés:

Greg írta...

de azért a gyári kártyájával azért menne, nem? :) lehet nem egyből a tuning résszel kellene kezdeni. bár nem tudom azzal elindulna-e tiger vagy alanyi jogon megtagadná az installálást. mindendféle képen osx-et kell felrakni, mert az os9 még azért elég szívás volt. szóval lehet nem úszod meg vid.kártya hack-elés nélkül. amúgy tényleg csak a bios-ban kell keverni? ennyivel meg van oldva a hw platformok közti különbség? bigendian-littleendian aztán kész? hol tart már a tudomány. birkabendővel földrengést megjósolni?!

Sam. Joe írta...

Simán felmászik az OS X az alap ATI Rage 128-ra is, csak azért szeretném a gépezetet másra is használni, mint weboldalak nézegetése és szövegszerkesztés. Már egy beágyazott flash-es videót is nagyon rosszul visel az a grafikus kártya.

Ha találsz megfelelő alanyt az operációhoz, akkor tényleg egy BIOS égetés elég ahhoz, hogy tökéletes Mac-es grafkártyád legyen.

Tehát egy ATI RADEON 9000 PRO-val már előrébb lennék.