2007-07-12

Berheljük Mac – Harmadik Rész: Mocskos kis DIP-switch!

Több csatát is vesztettem, de megnyertem a háborút – úgy fest. Szöget ütött a fejembe, hogy bár a 9000 átégetésekor a képernyőn csak sorminta volt látható, a Maci vígan bootolt. Ha a GPU vagy a RAM összekakkantja magát a megemelt órajeltől, annak szükségszerűen fagyi az eredménye, a gép még alatt nem szabad, hogy működjön. Kattingattam a Strangedogs oldalt, amit Caris talált és a Home-ra nyomva kiderült, hogy az oldalt már nem frissítik, van helyette ez: The Mac Elite Wiki. Az ATI vásárlási tanácsok közé eldugva leltem meg a 9000 Pro vásárlási útmutatót és a legalján ezt a képet:


Meg hozzá az utasítást: Ha beégetted a kártyát, a kapcsolón nyomd át a felsőt és akkor menni fog a Mac-ben. Megnéztem a kártyámat, volt rajta ilyen kapcsoló! Beégettem – a 128k-s Mac BIOS-szal – átkapcsoltam, áttettem és máris működött. Nem kicsit szentségeltem, de persze örömködtem is. Most már csak annyi a gondom, hogy a benti gépembe kellene egy kis méretű, kis hűtőbordás, de DVI-kemenetes AGP kártya, mert az X800-as, amit a régi, otthoni gépemből túrtam egyfelől overkill ide, másfelől meg nem fér rá a gép fedele a hűtőbordájától. Mindjárt hívom MP-t, hogy mennyibe fáj nála egy ilyen.

Az OS X éppen telepedik a Macira, eddig minden rendben lévőnek tűnik. Szóval több csatát is vesztettem, de a végén a háborút megnyertem. Nem tud valaki egy CPU kártya tuningolási útmutatót?

2 megjegyzés:

Greg írta...

namost frankón nem látom rajta a kapcsolót :) melyik az? a narancs vmi jumper? vagy az a kerek feketét kell tekerni? az én emlékeimben vhogy máshogy néznek ki a dip kapcsolók.

Sam. Joe írta...

A narancssárga téglácskán a két fehér hangyakaki az, amiről szó van. A felső váltja a nemtudommit - ami nekem kellett most. Az alsó a tévékimenet normáját, NTSC / PAL.