2007-06-01

Tajpejbe le! - Pilot epizód

Szóval, az úgy van hogy vasárnap indulok Computexre. Addig Wendigo aka. BZ tartja majd a frontot – bár engem riogatott mindenféle a káromra elkövetett grafikus környezetszennyezéssel. Hogy tudok-e postolgatni kintről úgy, mint Pekingből, az teljesen kétséges, de ami ennyire rosszul indul mint ez a kanyar annak jónak kell lennie.

Most sajnáltatnám magam pár bekezdésben, hogy mennyire rossz is nekem! Ne felejtsük el, hogy a világ másik végére nem a lábam lógatni megyek, hanem dolgozni, ami a 40 fokban és a 100% körüli páratartalomban kemény bebüntetés! Hirtelen felindultságomban megnéztem az időjárási előrejelzést, a CNN-en ami meglepően alacsony hőmérsékletet és esőt jósol, tehát TELJESEN tanácstalan vagyok, hogy hogy a fenébe is öltözzek. Persze kárpótol majd, hogy pár olyan emberrel is találkozom majd, akiket nagyon kedvelek. UPDATE: Tomasz barátom most mondta MSN-en, hogy az információ teljesen hamis, 30 fok feletti hőség van, az eső és párásság igaz.

A felállás az, hogy a túrát barter üzlet keretében bonyolítjuk Walakivel. Viszont Walaki – szemlátomást – azt gondolja, hogy engem ezzel megvettek rabszolgának. Sikerült zseniális módon úgy szervezniük a túrát, hogy ahhoz, hogy délkelet-Ázsiába – azaz jobbra le – elutazzak, először elutazom északnyugat-Európába – azaz balra fel. Tehát eleve hozzáadódik az egész túrához négy óra nettó repülés teljesen feleslegesen, ami bruttó ennél lényegesen több az átszállás és a várakozás miatt. Szerencsémre MP rendelkezésemre bocsátotta a PSP-jét, Tas a pótaksiját, Sándor Zsolti meg még szerzett két, ipari méretű külső akkut hozzá, tehát valahogy kibekkelem az utat.

Walaki a Crowne Plaza Hotelben helyezett el, ami szép jó, teljesen kafa szálloda. Ezt tényt úgy jó 2-3 hete tudom. (Ez később fontos lesz.) Viszont Tajpejben a reptér 50 percnyi autózásra dugóban állásra van a várostól, ami azon túl, hogy büntetés a hulla fáradtságodra, taxiilag valami kegyetlen drága. Lévén úgy tűnt még egy hete, hogy idén nem lesz ingyenes busz a reptérről a hotelekbe, már elkönyveltem magamban, hogy megérkezéskor állhatok sorba, hogy a létező legrosszabb árfolyamon váltsak tajvani dollárt, majd pantomimezhetem el a taxisnak, aki a legalapvetőbb nemzetközi kifejezéseket – hotel, money, invoice – sem érti, hogy hová akarok menni, vagy nyomtathatom ki a hotel honlapját a kínai nevével. Erre a héten érkezik egy levél Walakitől, hogy lesz ingyen busz és hogy mely szállodákat érinti majd. Persze Crowne Plaza sehol sem szerepel. Gondoltam, hogy visszakérdek, mert furcsállottam, hogy Walaki pont abba a szállodába ne járassa a buszát, ahová a rabszolgákat újságírókat raktározza el. Meg is érkezett a válasz: a szálloda neve május elsejétől City Crown Hotel, tehát az ötödik a listán. Hát, köszi szépen, szívből gratulálok!!!

Amikor azt hittem, hogy Walaki már nem tud rontani a helyzeten, akkor sikerült neki. Tegnap küldtek egy e-mailt arról, hogy mely rendezvényeken KELL – „must” – részt vennem. Nem tetszett a hangnem, de fogjuk fel az „udvariasság a fordítás közben elveszett” helyzetnek. Legnagyobb meglepetésemre az első esemény, amin részt KELL vennem, az az érkezés napján délután négykor egy sajtótájékoztató arról, hogy másnap megnyílik a kiállítás, amire jöttem. Ez azért vicces, mert a legoptimistább becslésem szerint is leghamarabb délben lépem át a szálloda küszöbét, és akkor több mint húsz órája leszek majd talpon. Igyekszem pozitívan állni a kérdéshez, ha fel bírok kelni, akkor ott leszek, de nem lesz lelkiismeret furdalásom, hogyha nem.

Tehát abban bízom, hogy ami ennyire döcögősen indul, az csak jó lehet. Amúgy a másik tajvani légitársasággal utazom, az EVÁ-val. Az „egyikkel” a China Airlines-al már utaztam és a velük kapcsolatos élményeket anno összefoglaltam egy hosszabb, elbeszélő jellegű költeményben e lapokon. Őszintén kíváncsi vagyok, de nem várok sok jót.

Ha alkalmam nyílik, majd jelentkezem, addig legyetek rosszak!

2 megjegyzés:

Névtelen írta...

CsTom:
Szabadjon megjegyeznem Észak-Európa védelmében, hogy a Finnair pl. úgy reklámozza magát, hogy vele a legrövidebb az út Ázsiába. Merthogy északnak repülnek a kis buták, kihasználva, hogy a Föld nagyjából gömbölyû.

Sam. Joe írta...

EVA nem így csinálta, lévén Bangkokban leszálltunk, ezért elreppentünk India felett.