2007-06-08

Bájbáj Tajpej,pej,pej, gúdbáj! UPDATED!

Jelentem ma vagyok kint utoljára a kiállításon. Túl vagyok a mai egyetlen bevetésen, este meg elmegyek kutyát enni együtt az egyik céggel. Bevettem magam a sajtószobába, ami valamiért kihalt, mintha ciánoztak volna. Most vagy a japók mentek haza a hétvégére, vagy valahol Bill Gates gyerekkori koponyáját mutogatják és én nem tudok róla. Amúgy a japókkal tele volt minden, de leginkább a puttonyom, mert iszonyat nyüzsögnek, ha rájuk jön a bolondóra, nem néznek senkit, semmit. Az még csak hagyja ám, hogy simán belemászik a kamerádba, ha dolgozol, de amikor az egyik eközben rá is tette a lábamra a fotóállványát, akkor mérgemben rákiabáltam, hogy „BÁNZÁJ!” Csak lesett szegény feje, meg hajlongott. Én is hajlongtam kicsit, a körben állók meg röhögtek – a kínaiak is. NEWSFLASH: Azért maradt itt egy mutatóba. Ezt onnan tudom, hogy akkorát böfögött két hellyel mellettem, hogy azt hittem, hogy a rakétahatás leszakítja a fejét. Amúgy nem hiszem, hogy itt nagyon csipáznák a japókat. A háborúban, amikor a Szövetségesek kirugdosták őket innen, gondosan széteresztették azokat a kígyókat a vegyi fegyver kutatóközpontjukból, amikkel kísérleteztek. Lévén a dögöknek nem volt természetes ellensége a szigeten, rettenetesen elszaporodtak. Japán Birodalom, köszönjük! Már nem is haragszom annyira nagyon az amcsikra a két nuki miatt amit elpukkantottak a háború végén.

Olyan szinten ömlik egyébként az eső, hogy ilyet csak filmen láttam eddig. De már megtanultam kezelni a dolgot. Az esernyő itt olyan alapvető, mint az alsónaci. Őrülten jól ki van ám találva ez a hely és pont az ilyen apróságok miatt szeretem ezt az országot: Minden üzlet előtt van egy kosár, vagy egyéb alkalmatosság, ahová le kell tenned az ernyődet, ha bemész, hogy ne vizezd össze bent a követ. Kifelé menetben meg felveszed. Természetesen nem lopja el senki. Más helyeken – bevásárlóközpont, szálloda, mozi – meg spéci nylonzacsik vannak rendszeresítve erre a célra. Hosszú „csövek”, pont akkorák, amikbe beleférnek az ernyők.

Amúgy bemutatnám a Fejlett Tajpej Kétéltű Túlélőeszközt (Advanced Taipei All-terrain Survival Equipmen – ATASE)

Ebbe belefér minden presskit ami elől nem tud elugrani az ember, van párnázott része a noteszgépnek, jobbára vízálló, van egy zsebe az ernyőnek, egy másik a víznek és gurul utánad, nem kell cipelni. A vicces, hogy tavaly a sivatagos Nevadában, Las Vegasban kaptam a CES-en.

A Blogger már megint produkálja magát, azt gondolja, hogy mert kínai IP-m van, már kínaiul akarok postolni – de erre a kitűnő tulajdonságára rávilágítottam már Pekingből is. Amivel most szórakoztat az TRf nevének kiegészítése. Kéne valaki, aki kisilabizálja, hogy mit biggyeszthetett vajh’ utána!

Ja, voltam fent a 101-nek a tetején! Szép lehet, ha jó az idő, most megnéztem, hogy milyen az, amikor felhőt lélegzel. A lift nagyon komoly, iszonyat gyorsan fellőttek a tetejébe, nem kellett hozzá 40 másodperc. Nagyon vicces, a kislány aki bent áll és magyaráz, valószínűleg egy szót nem beszél angolul, hanem betanították neki a mondókáját fonetikusan, mert „lédiz end dzsentlümenek” szólított minket, holott csak fiúk voltunk a liftben. Ezen kívül az „elevator music”-ot is sikerült egy teljesen új szintre emelniük. Van róla videó, de a netkapcsolat megint szarakodik a sajtószobában, nem tudom feltölteni a YouTube-ra. Sebaj, majd otthonról bepótolom, addig kaptok állóképeket!

UPDATE: A szállodából sikerrel feltöltöttem a vidijót! Élvezzétek ki!

A 1-es csarnok odafentről. A taxik jó támpontok az arányok érzékeléséhez.

Nagyjából ennyi látszott a tájból. Kíváncsi vagyok, hogy szép időben mennyi látszana!

Ő Kwan Gong, aki "Resilient, wise and strong, pride never allowed his loyalty to undone." Bezony ám! Kwani koralból van és szerintem veszedelmesen jól néz ki, mintha a World of Warcraftból lépett volna ki. Ott árulták a 101 tetején.

A madárka is ott volt, ahol Kwani. Az árcédulán annyi nullával, hogy nem is tudtam kiolvasni. De ha válogathatok, inkább Kwanit vinném haza.

NEWSFLASH: Beült mellém egy másik csávó és ez is büfög, még a szagát is érzem... Bakker, elhatároztam, hogy ide fogok szarni, szimplán csak azért, hogy lássam, hogy megbotránkozik-e. Mondjuk legalább nem köpködnek harákolva, mint Pekingben.

Na, nekikezdek a cikkemnek a papírokba, és addig nem mozdulok a sajtószobából, míg kész nem leszek, mert eléggé szorosak a határidők. Holnap már nem szándékozom kijönni – szombaton úgyis a nagyközönségé a terep és annyian lesznek, hogy levegőt sem lehet majd venni – vasárnap meg indulok haza!

3 megjegyzés:

CsTom írta...

Na nem mintha folyékony lennék kínaiból is, de a TRf-es feladat megoldása 1szerû:

Finnül ez van ott:
"TRf sanoi..."

Angolul meg (emlékeim szerint):
"TRf said..."

Kettõbõl már szerintem lehet extrapolálni :-)

De nem mellesleg a babelfish már tud kínaiul is, copypaste-eld bele, megmondja a tutit:
http://babelfish.altavista.com

Sam. Joe írta...

Yodaman!

cst_google írta...

Hey man!

Nem tudom, hogy ilyen "régi" bejegyzés kommentjét olvasod-e még, de remélem :)

A bloggeren végre lehet nyelvet választani!

A profilod alján van egy link (nekem Kieli, neked gondolom Language), amivel ki lehet választani a nyelvet. Nem IP alapján gagyog aztán, hanem a cookie határoz jól. Akár a magyart is választhatod, ha elég perverz vagy. :)

Innentõl nem kell kínaiul bloggolni (nekem meg finnül kommentelni)!