2007-05-08

Na most, zűrhajós, vagy nem zűrhajós?

Nem gondolkodtam én túl sokat Charles Simonyi űrutazásán. Hájpolta a média, felkapták, hogy köze van a Microsofthoz, én örültem, hogy újabb magyar ember járt az űrben, jópofa volt, hogy elrádiózgatott az amatőrökkel – mellyel kapcsolatban elkönyveltem, hogy az én becsípődéseim a rádióamatőrködéshez képest csak Lolka-Bolka matinék. Pont.



Aztán olyanokat hallottam kiszűrődni a ricsajdobozból, hogy „Charles Simonyit, a második magyar űrhajóst a Magyar Köztársasági Érdemrend középkeresztjével tüntették ki.” Itt egy pöttyecskét elgondolkodtam.

Először is: Szerintem Simonyi úr nem űrhajós, hanem űrutas. Attól, hogy én már utaztam a Hófehérke átkelőhajón a Dunán még nem lettem matróz, vagy attól, hogy bejártam az USS Pampanitót még nem vagyok tengeralattjárós sem. Szerintem ugyanez áll Simonyi úrra is. Tök jó, hogy ő volt ott fent, marhára lettem volna a helyében, bár nekem valószínűleg kellett volna egy hányózacsi, de azért lássuk már, hogy arról van szó, hogy odament a kasszához, befizetett 25 millió amerikai dollárt és ezért elvitték egy körre. Persze, biztos megpörgették a centrifugában, meg megtanították felvenni az űrruhát, meg bizonyosan kiképezték pár alapvető dologra, de attól, hogy egy repülés elején megmutatják a vészkijáratokat, meg hogy hogyan kell bekötni az övet, esetleg hogy hol a mentőmellény még senki sem lesz pilóta, de még csak utaskísérő sem. Viszont az összegben benne volt, hogy ő választott magának menüt. Amennyire én tudom, az űrhajósoknak nincs ilyen lehetőségük, ők azt eszik, amit kapnak. De mondjátok, hogyha rosszul tudom!

Másodszor: Miért is a Köztársasági Érdemrend középkeresztje? Mire föl? Vagy ez a ruszkik törzsutas programjához tartozik? Mindenki, aki eltölt 10 napnál többet az űrben jogosult a középkeresztre? 25 nap felett már nagy kereszt jár? Fél év után meg a Szovjetunió Hőse? Bakker, akkor nekem a csóri kis légköri repüléseimre már járna legalább egy Kiváló Kisdobos! Jó, nem mondom, szép a csávó blogja, de azért ne emlegessük már egy lapon Farkas Bercivel meg Magyari Bélával. Nem irigylem én tőle, legyen neki, de... Szóval mire fel? És ez hogy fog működni a jövőben? Innentől minden magyar űrutas kap majd egy ilyen plecsnit? Vagy csak az első három, tehát még egy valaki? Vagy csak az első öt?

Áhh... Nem értem én ezt.

5 megjegyzés:

dZé írta...

Először is szívemből szóltál.

Másodszor is a rosszindulat és a sovinizmus árnyéka nélkül: biztos, hogy ő magyar? Elhúzott innen, meggazdagodott, alapítványokat hozott létre Seattle-ben az ottaniak megsegítésére. Nem mintha hibáztatnám, jól tette. Mit lehet itt csinálni? (külsős újságíróként éhen dögleni:) )

Greg írta...

jogos. jófejség h magyar rádiósokkal csevegett meg magyar gyermekrajzokat vitt magával, ezért talán még köszönetet is mondanék neki én is, de ettől még nem lesz űrhajós. szóval a megnevezésen én is fentakadtam, de a köszönetnyílvánításnak max a mértékén.

Sam. Joe írta...

Magyar vagy nem magyar... Nos, ezen én nem gondolkodtam sokat. Szerintem, meg szerinte is magyar. Kiment, mert boldogulni akart, megvolt a lehetősége, megvolt az esze, ettől még nem változott, hogy magyar-e. Jár haza, beszél magyarul, ott a mi trikolokrunk a plecsniben, szóval szerintem magyar. Most őszintén: Ha lenne lehetőségetek, nem tennétek meg Ti is ugyanezt? Ott van CsTom koma például. Attól, hogy a Nokiának írja a bugokat ;-) Aspooban, attól még magyar. De ettől még ő sem űrhajós. 8-)

Névtelen írta...

CsTom:
Két apró szõrszállhasogatás :)
Espoo az, és már NSN :)

(...de az erdélyiek szerint én sem vagyok igazi magyar...)

És akkor most majd minden milliomos (-árdos) magyar felmenõkkel rendelkezõnek kiosztunk egy középkeresztet?

Vagy képzeld a francia jobboldal elképedését, amikor Sárközy megkapja a Nagykeresztet, mert -- mint magyar -- megnyerte a francia elnökválasztást :D

Sam. Joe írta...

Ööö... Bocsánat, nem követem a mobilgyártók rezdüléseit. A helység nevét meg a kaspó után memorizáltam... LOL Sárközy meg majd jól annektálja kicsiny hazánkat... LOL.