2007-05-15

A liftrejtély megoldva!

Vannak rejtélyek az életben, melyekre az ember elkönyveli, hogy jó eséllyel sohasem születik rájuk magyarázat, kérdések, melyekre sohasem kapunk majd választ. Olyanok, mint a Bermuda Háromszög és a 19-es járat, Nessie, Loch Ness szörnye, vagy hogy az emberek miért nézik hétről-hétre Győzikét a tévében.

Azt hiszem már nem éltem hiába, van értelme a Vízlépcsőnek, mert megfejtéssel szolgálhatok az élet egy nagy kérdésére, nevezetesen, hogy miért nyomják meg egyes emberek mindkét irány gombját a liftre vártukban!

Egyszerűen nem értettem, hogy mi a jó abban, hogy a liftre várva a le és a fel irányt is megnyomja az eszetlen. Előbb nem fog jönni a lift, azt kizártam, hogy mindkét irány jó neki, akkor meg miért? Ha felfelé akar menni, akkor a lefelé menő lift le fogja vinni a garázsba a földszintről, akkor is, ha valamelyik emelet gombját nyomja meg. Akkor meg minek? Már tudom! Valamelyik reggel elbűvölő fiatal hölgy mögé érkeztem meg a cégünk irodaházának aulájába. A köszönéshez még egy mosolyt is kaptam. Látom mindkét irány gombja világít. A lift megérkezik, és felfelé akar menni. Előre engedem a hölgyet, de előtte még megkérdem: „Felfelé igyekszik Kegyed?” Tündéri mosollyal: „Igen!” Megnyomja valamelyik legfelsőbb emelet gombját. Én beszállok mellé, megnyomom a mi emeletünk gombját. Na, mondom magamnak, itt a te időd! „Ne tessék haragudni, de csak azért kérdeztem, mert láttam, hogy mindkét irány gombja világít.” Erre ő: „Igen, mert így a lent lévő lift is feljön!”

VÉGRE MEGÉRTETTEM! Fura, nyakatekert logika, de van benne ráció! Ezek az emberek azt hiszik, hogy nem azt kell elárulniuk a felvonónak, hogy merre akarnak menni, hanem azt, hogy honnan szeretnék, hogy értük jöjjön a lift, lévén ők látják a kijelzőn az ajtó felett, hogy az hol tanyázik! Végre értem!!!

4 megjegyzés:

TRf írta...

Jól értem? LE gomb = LEhívom a liftet fentről, FEL gomb = FELhívom a liftet lentről?! Óóó...

Sam. Joe írta...

Jól! Ügyes, mi?

CsTom írta...

Hát, úgy néz ki az automatikus link (pingback) még mindig nem teljesen az igazi, úgyhogy akkor kézzel:

http://pubert.pps-net.hu/~cstom/kepblog/?p=307
Litvániában találtunk liftet, ami már majdnem úgy mûködik, ahogy a fent leírt hölgy és társai elvárnák :-)

Sam. Joe írta...

Hihi... Jaja, láttam! 8-)