2006-12-09

Ez idei első karácsonyi ajándék

Már réges-régen felfedeztem, hogy a mai harmincas korosztálynak van egy közös tudatalattija, amibe például olyan dolgok vannak bevésve, hogy az Alfa Holdbázis nagyon kafa sorozat, de nagyon gazoltunk tőle kölyökként, hogy Dr. Justice – akit szigorúan justicének kell kiejteni és nem dzsásztisznak – csatakiáltása az, hogy „Kiaiiiiiiiii”, meg csupa ilyen hasznos dolog. Ebben a tudatalattiban szerepel a „gazdag szülők gyereke” osztálytárs, aki tele volt olyan cuccokkal, amire nekünk csak a nyálunk folyt. Ennek az osztálytársnak a legtöbb esetben valami kafa kvarcjátéka volt, amit aztán vagy odaadott nekünk, vagy nem. De leginkább nem.

Én hátrányos helyzetű kölyök voltam, nem volt rádió távirányítós játékautóm, pedig nagyon szerettem volna, meg kvarcjátékom sem, pedig azt is nagyon szerettem volna. Ellenben a fentebb említett típusú osztálytársnak volt, nem is egy.

Amire a legjobban vágytam, az a Casio MG-200 Turbo Drive nevű sávváltás szimulátora volt. A feladat egyszerű, egy háromsávos úton minél tovább előre haladni úgy, hogy ne menjünk neki senkinek, ne fogyjon ki az üzemanyag – ez érdekes, ezer pontonként kapunk teljes feltöltést, de ha lassan haladunk, akkor a lassú haladás kiszárítja a tankot, míg a 196 valamivel száguldás meg nem. Aztán van még egy sebességhatárral nehezített játékmód is, de azt sohasem játszottuk.

Szóval egy ilyen csodára fájt a fogam, amit egyszer megemlítettem Pgyuri komának, aki az LCD játékok lelkes híve és gyűjtője. Ő pedig legnagyobb boldogságomra meglepett egy ilyennel. Ez az első karácsonyi ajándékom! Hálás köszi ezúton is!

Ej, az emlékek, azok az emlékek! Hogy bírtuk akkor ezeket a kis gyöszöket egész nap nyomogatni? Míg beállítottam a majd’ harmincezer pontos csúcsot, teljesen elzsibbadt az ujjam, csuklóm mindenem és már szinte akartam, hogy kiessek. Aztán hirtelen az is nyilvánvalóvá vált, hogy miért csak a szünetekben toltuk ezt az izét! Teljes egészében oroszóra inkompatibilis, mert a nagyon idegesítő, ámde nagyon hangos zaját – motorzaj akar lenni, meg néha szirénázik is kicsit – sem lehalkítani, sem lekapcsolni sem lehet. Aztán „Pause” sincs rajta, csak egy „Cont” gomb, amitől lefagy az egész. Ez is most nyilalt belém, hogy nem az én készülékemben van a hiba, hanem már akkor, azon is így volt.

Nincsenek megjegyzések: