2006-06-20

ISP váltási szivornya – Part I.

Éreztem én előre, hogy ezt meg fogom szívni! Úgy kell nekem, hogy nem hallgattam a megérzésemre. Jó darab ideje már, hogy a T-Online – született Axelero – ADSL előfizetője vagyok. Műszaki szempontból elégedett, másként meg nem, mert elkövették már ellenem a túlszámlázás, meg a „papíron megemeltük a sávszélt, a valóságban nem” bűnét. Jelenlegi bűnük csupán annyi, hogy bitang drágák a konkurensekhez képest. A TV Net meg akciózni kezdett, hogy megduplázzák a sávszélt ugyanazon az áron. Vonzó az ajánlat, bedőltem. Azért a 4500/512 nem hangzik rosszul, különösen az 512 fel. Pénteken ráértem, elmentem a TV Net-hez, hogy tisztázzuk mi kell azon a háromhavi számlán kívül, amit az akcióban kérnek. Az ügyfélszolgálaton nagyon kedvesen elmagyarázták, hogy hogyan mondjam le az előfizetést, hogy adjam le a kábelmodemet. Én meg elkövettem a hibát, hogy szót fogadtam. Hétfőn T-Pont-ba be, kábelmodem lead, papírmunka elvégez, mindenből másolatot kér. Bevallom megkönnyebbültem, hogy leadhattam a kábelmodemet, mert egy időzített bombát tiszteltem abban a vacakban. A Siemens kitűnő terméke örök életében tűzforró volt. Így a negyedik év tájékára már megjelentek a dobozán kívülről is az égett foltok. Nem is tartottam máshol, mint a padlón, mert hátha a parketta nem fog tüzet tőle olyan gyorsan. (Lásd a mellékelt képeket!) Mint ki jól végezte dolgát, TV Net ügyfélszolgálathoz ki. A hírdetésben „belvárosi ügyfélszolgálatot” emlegetnek, amitől azért a Lehel út eleje... háááát... szóval nem az. Mindegy, közel van a metróhoz. Rengeteg időt elszúrtunk az adminisztrációval, mert az ügyfélszolgálati program többször makacskodott. Új akció, új kihívások, ráadásul én voltam az első ügyfél, aki a ügyintéző hölgynél az akcióban külső ISP-től akarta ezt a szolgáltatást. Kellemesen elbeszélgettünk, nem is rohantam, szóval semmi gáz. Megkapom a noname kábelmodemem, majd boldogan szökellve haza. Összedugom, a három zöld lámpát kapok, csak éppen konnektálni nem tudok. A Wi-Fi gateway azt mondja, hogy nem kap IP-t a szolgáltatótól. Először azt gondolom, hogy a T-Online törölte ilyen bámulatra méltó sebességgel a hozzáférésem, ezért beírom a régi ADSL szolgáltatás és az új 2.5G-s közötti áthidalónak a paramétereit. Az eredmény ugyanaz. Kábelezek jobbra-balra, nincs változás. Notebook elő, közvetlenül rádug, ugyanaz. Kábelmodem szülőkhöz átvisz: Ősz atyám hozzáférésével tökéletes. Support felhív. Az operátor rájön a dolog okára: Az átkozott Siemens modem más porton kommunikál mint a világ összes többi kábelmodemje. Át kell konfigurálni a T-Kábel/T-Online-nál valamit. Felhívom az operátor figyelmét – aki egyébként tökéletesen udvarias és segítőkész –, hogy nem az én ötletem volt, hogy leadjam azt az ipari hulladékot, hanem az ügyfélszolgálat tanácsait követtem. Ezen elképed. Kiír egy hibajegyet én meg reménykedem, hogy másnapra – azaz mára, amikor e-sorokat a cégtől posztolom – lesz netem. 8-(
Eddig TV NET – Sam. Joe 1:0

A sárga foltok nem koszból vannak...


...belső tűz emészti a lelkét.

Nincsenek megjegyzések: