2005-12-05

Hairy Otter

Voltunk szombaton éjjel moziban. Harry Potter. Spoiler majd kicsit később.

Rá kellett ébrednem, hogy a „menjünk későn és feliratosra” stratégia a bunkók ellen jobbára véd, de azok ellen nem, akik akkora burnyákok, hogy még a moziműsort sem képesek elolvasni. Ellenük nem jó! A mellettünk ülők a film kezdése után percekkel még mindig ott tartottak, hogy „nem mondod, hogy feliratos”. Aztán a csajszi – hogy fitogtassa élete párjának, hogy elolvasott végre pár könyvet –, háromszor is megpróbálkozott azzal, hogy elmondja előre, hogy mi lesz – harminc felé azért ez már ciki. A csávó többször rászólt, hogy ne csinálja. A harmadiknál a csaj végül megértette. Ezt onnan tudom, hogy a fickó mondta, hogy „Most mondom harmadszor…” Ő számolta. Közben én csendben röhögtem és drukkoltam, hogy ne állja meg, mert kíváncsi lettem volna a megtorlásra. A mozijegy árakon már ki sem akadok. Kettőnknek még csak-csak, de négy fős családok jobban járnak a DVD vásárlással, ez bizonyított tény.

Mielőtt átcsapnék spoilerbe – poénlelövésbe – álljon itt egy kép elválasztó jelleggel. Először Kaliforniában láttam, a Monterey Bay Aquarium környéki bóvlishopokban, minden létező tárgyra felvive, amit csak el tudtok képzelni. Szerintem vicces.

NA, INNENTŐL SPOILER, NE OLVASS TOVÁBB, HA NEM LÁTTAD A FILMET ÉS TERVEZED, HOGY MEGNÉZED!

Szóval az új HP alapvetően tetszett. Ami nem, hogy bizonyos részek úgy lettek elszabotálva, mint a Honfoglalásból a tömegjelenetek. A legelején a nagy kviddicsmeccs olyan hülyén lett elvágva a két csapat látványos bevonulása után, mintha nem lett volna pénz a leforgatásra, pedig csak nem volt rá idő a filmben, ami így is hosszú, mint a vonatfütty.
Ugyanez a helyzet az első próbatétellel. A filmből sohasem fogjuk megtudni, hogy mi a rákot csinált a konkurencia a sárkányaival. Harryt tudjuk, de ettől még nem derül ki, hogy mi lett a többivel.

Néha röhögtem szívből. Az volt az érzésem, hogy Star Wars-t látok. Főleg a végén, amikor Harry meg Valdemort összecsap. Hihihi. Csak a fénykardok színe nem stimmelt.
Egyébként annyira vicces, hogy Ralph Fiennes-t bőven a „futottak még” között jegyzi az IMDB listája a film szereplői között. Jó, tudom, ABC sorrend, de akkor is. Jelzem az életben nem jöttem volna rá, hogy ő van a maszkban.

Nincsenek megjegyzések: