2005-10-17

„Ván átó! Ócó! Hányász te lábad?”

Amikor bloggolásba kezdtem, tettem egy szent esküvést, hogy nem leszek íráskényszeres csak az idő múlása okán, és csak akkor koptatom a biteket, ha valami érdekes történik, ami érdekelhet másokat is. Remélem ezt eddig sikerült betartani, mert rettentően gyűlölöm az olyan bloggereket, akik a székletük halmazállapotát is megírják.

Viszont a Vízlépcső állapotát közügynek tekintem. A hétvégén találtam egy használható számlálót, amit szerettem volna már régen ide. A felülete állította, hogy magától bele tud költözni a Blogspot HTML templétjébe. És tényleg! Viszont úgy elkurtította azt, hogy kénytelen voltam nyomni egy kövér resetet a templéten. Ennek következménye, hogy a retroháttér eltűnt, meg a szép scroll is, azokat nem tudtam magamtól visszaállítani. TRf megígérte, hogy segít, tehát mikor ezt olvassátok, már lehet, hogy minden visszaállt. De már most jó helyen van a számláló, meg egyébként is Free Piglet! Büszke vagyok magamra, mert ahhoz képest, hogy a HTML-hez közöm sincs, nem is rossz eredmény. Szóval ha TRf kész lesz a restaurálással, akkor hivatalosan is elérjük a 2.0-ás változatot. Ezen kívül majd rumot osztok szét és a hegyszorosnál mindenki békaember felszerelést húz! (Aki tudta, hogy ez egy idézet, az most örül...)

Lévén most igazi retrogeekség lenne csak terítéken, ellenpontoznám egy közérdekű autós közleménnyel. (Kezdek olyan lenni, mint a Napló. „Hamarosan beszámolunk a bázarekettyei négyszárnyú molylepke születéséről, de előbb tekintsék meg interjúnkat Pongóval!” Arrrgghhh...)

Osztom Caris kolléga régóta hangoztatott álláspontját, miszerint hamarosan kétféle autót lehet majd csak kapni; Daewoot és Samsungot. Ennek első jelei, az olcsó koreai autók már jó ideje elérték Európa partjait. De itt a kínai veszedelem is! A Jiangling Landwind egyértelműen a Honda Passport / Isuzu Trooper / Isuzu Rodeo / Opel Frontera (földrészenként eltérő a megnevezés) kalózkoppintása. Amikor a Totalcar először írt a gépről, nekem – be kell valljam –, tetszett. A ráaggatott árcédula meg még jobban. Nos, az ADAC – a német autóklub, aki nem tudta egyes! – letesztelte az Euro NCAP normák alapján, törésileg. Erről érdemes megtekinteni két sokkoló jellegű videót. A kéttonnás doboz egy 65 kilométer per órás ütközésnél az a-oszlopon túl törik finggá, nem túlélhető sérülést okozva a vezető fején és mellkasán. Ugyanez az ütközés megvan belülről is. Hátborzongató! Ugyan az 50-es oldalütközésről nem találtam kép vagy videóanyagot, de állítólag abban is hasonlóan szerepelt. Ezzel a produkcióval sikerült a masszív nulla csillagot elérnie, ami negatív csúcs. A dolog szépsége, hogy a kinaiak természetesen nekiestek az ADAC-nak, aminek az eredménye egy – a tesztdarabon a gyártó módosításai után elvégzett – újratesztelés lett, immáron csak 54-gyel, frontálisan. Erről is van video. Hááát... Aki azt hitte, hogy egy kínai autóba egy kicsivel is több és jobb minőségű anyagot gyömöszölnek, mint az életveszélyes, piacos kenyérpirítóba, hajszárítóba és karácsonyfaizzó-füzérbe együttvéve, az tévedett! Mindazonáltal én látnék fantáziát a hazai értékesítésben, „Anyósmobil” fantázianéven! Nagyon jó kis extra felszereltség ötleteim vannak! Szuperkönnyített karosszéria, bereszelt alváz, lukas légzsák, beroskadó felfüggesztés, távirányítással folyadék-mentesíthető kétkörös fékrendszer, „Tükör” típusú, fehérbetűs radiálok, nem-összecsukló „Gerely” fantázianevű kormányoszlop mind-mind feláras extraként lenne rendelhető. De egy hat hangszórós, ipari árammal boostolt sztereórendszer sem tűnik hülyeségnek. Már a szlogent is kitaláltam: „Jiangling, kimegtöri mindkifing!”

Now, something completely different:
Bali kitette a cikkem a Sinclair.HU-ra, amin mostanában dolgozgattam és hátráltatta a blogolást. Mit csináljak, az egyik hobby erősebb, mint a másik. Kockuljatok, ha nincs jobb dolgotok!

Nincsenek megjegyzések: