2005-10-01

Fabricado en España

Jó régen írtam régi vasról, itt az ideje egy kis geekségnek! Már egy éve Alízéknál pihent két csomagom is, és végre most rá tudtam tenni a mancsom. Mit mondjak, el vagyok ájulva! A Spanyol 128-cas gyönyörű! A popóján még ott van az Investronicás garancia zárjegy, ez a gép sohasem volt még kinyitva. Remélem a billentyűfóliája is rendben van, nem szeretném „elvenni a szüzességét”. Utána kell olvassak a neten majd ennek az Investronica – Indescomp dolognak. Eddig úgy tudtam, hogy az előbbi importálta a Sinclair gépeket Spanyolországba, de ezek szerint nem csak erről van szó, mert a 128-cas popsiján ott virít a „készült Spanyolországban felirat”.
Mi több a tápja is – mely ugyan hasonlít a standard Sinclair tápra – itt készült, ráadásul ráver a Sinclair tápra abban, hogy az elején ott egy piros LED a bekapcsolt állapot jelzésére, a 220-as vezeték belépésénél meg beépítettek egy ki-be kapcsolót.

Ami viszont sokkal nagyobb szám, az a numerikus klaviatúra. A 128-casokat itt kezdték el árusítani először és itt járt hozzá a numerikus klavi is, alapáron. Ugyanezért a szigetországban még legomboltak a delikvensről egy komoly összeget. A pontos árakra nem emlékszem, de valami olyasmi rémlik, hogy a 180 font körüli gép mellé egy húszas körül fájt a klavi. Horror! Nagyon remélem, hogy minden működni fog, mert Mallorcán azon kívül, hogy gyorsan lefotóztam őket a szállodai szobánk teraszán a fémasztalon mást nem igazán tudtam velük kezdeni. (Valószínűleg én vagyok az első a világtörténelemben, aki a nyaralása alatt ilyesmivel foglalatoskodott.) Izgultam a hazaszállítás miatt is, de a sporttáskás módszer bevált.A 128-cas mellé van még egy +2A-is, szintén Spanyol verzió. Érdekes, hogy ez már viszont Tajvanon készült, ugyanúgy, mint az Angol verziók. A magnója kicsit dzsuvásnak néz ki, amúgy szép állapotban van. Érdekes, hogy ugyan a tápja is tajvani, a Sinclair logó az elején nagyon fura. Valahogy sokkal „cingárabbak” a betűk, mintha nem találták volna el a megfelelő karakterkészletet. Nem értem, hogy mi lehet az oka, külön öntőszerszámot készítettek volna a Spanyol verziójú tápoknak? Elég valószínűtlen!


Valamelyik géphez kaptam egy Indescomp Centronics interfészt is. Érdekes és egész pofás, bár közel sem olyan izgalmas, mint a gépek. Valószínűleg a csatlakozó kiosztásai felderíthetetlenek – nem mintha használni akartam volna.

Nincsenek megjegyzések: