2005-09-02

Csak engem hagyjanak ki!

Nem tudom eldönteni, hogy velem van a baj, vagy a világgal. Valamelyik este megyek haza és a szomszédunk már lesben vár, hogy elkapjon. „Vettem a lányomnak egy számítógépet, de hát nem értek hozzá, dugd már össze!” Persze az ember segít. Multiplázacenteres olcsógép, megkockáztatom, hogy százezerért teljesen elfogadható. Persze ennyi pénzért operációs rendszer nincs telepítve. Ez akkor derül ki, amikor először próbáljuk beindítani a szerkezetet. Rövid kutakodás után egy régebbi UHU Linux változat telepítőlemeze kerül elő az egyik dobozból. Az ifjú tulajdonos – 14 éves Britney Spears wannabe, 95 kiló, merő öntudat, amúgy köszönni azt nem tud és nagyon ráférne már egy könnyű, átmozgató, reggeli verés – azonnal hisztériázni kezd, azon a frekvencián, ami a papából valószínűleg a „bármit megteszek, csak hagyja már abba” ingert váltja ki. „Denekem ikszpéé kell!” És néz rám sokatmondóan.

Állunk sorba a menzán. Az ételt mérő srác azonnal fellelkesül, amint meglátja kicsiny csapatunkat. „Jajj, de jó, hogy jöttök! Kéne nekem a kólofduti összes kiegészítő pályája! Hogyan tudnék hozzájutni?” Már éppen kicsúszna a számon, hogy „Szerintem a cédégalaxis van hozzánk a legközelebb”, mikor sokat próbált CD szerkesztő kollégám megelőz a válasszal „Bocsi, de mi nem foglalkozunk játékokkal.” Igaza van, így diplomatikus. Félek, másként rosszul járnánk – már ami a napi meleg étkezésünket illeti.

Az a helyzet hogy marhára nem értem az embereket, hogy miért gondolják azt, hogyha kiszakadnak a PECSÁ-ba és kétezerért megveszik a „Láncfűrészes Hétvége 4: Tépd le a fejét és **arj a nyakába!” című programot DVD-n a kalóztól, esetleg sikerrel lemásolják Bódult Guszti és a Bázarekettyei Fekete Nyulak CD-t, akkor ők az univerzum császárai. Illetve ezt még megértem, mert ugye van ez a „Shock to the System” érzés, innentől már hackernek érzi magát. De! Miért érzik kötelességüknek ezt elmesélni nekem, és miért gondolják azt, hogy nekem az életcélom, hogy szoftvert lopjak nekik? Vagy ha már túl vannak ezen a szinten, és van saját lopott szoftver forrásuk, akkor miért várják el, hogy én fátyolos szemmel csodáljam őket, ha ezt elmesélik? Oké, mindenki belepisil a medencébe a strandon, ezt régóta tudom, de mi a fenéért kell ezt a trambulinról csinálni, és miért néznek hülyének, ha én nem vagyok hajlandó melléjük állni, hogy keresztezzük a sugarakat?!

1 megjegyzés:

TaS írta...

Aztán ha meglesz neki az XP és megtalálja a blogod?! Csa óvatosan! :)